High school year Missouri

De maand van alle feestdagen

Hoihoi,

De maand december is in Amerika, net als in Nederland, de maand van de feestdagen. Ookal doen ze hier niet echt aan Sinterklaas, kerst is hier een 'big deal' en de voorbereidingen beginnen dan ook al vroeg. Ik zal bij het begin van de maand beginnen want naast de feestdagen heb ik nog meer gedaan.

Zoals ik al zei doen ze hier niet echt aan Sinterklaas maar mijn gastgezin doet altijd wel een kleinigheidje op, niet 5 maar 6 december. Omdat in Nederland SInterklaas door de meeste gezinnen wel gevierd wordt leek het me leuk om dat dit jaar ook (in het klein) met mijn gastgezin te doen. In de nacht van 5 op 6 december had ik m'n wekker om 3.00 uur 's nachts gezet. Ik heb toen van iedereen een schoen verzameld en die bij de kachel gezet. Mijn ouders hadden in het pakket voor mijn verjaardag voor iedereen een chocolade letter gestopt dus die had ik onder iedereens schoen gelegd. Het was een heel gedoe om het zo stil mogelijk te doen want m'n gastzusje Breana sliep die nacht in de woonkamer en ik wilde haar natuurlijk niet wakker maken, maar het is uiteindelijk gelukt. Nu denken jullie natuurlijk, "Hoefde ze dan geen liedje te zingen?" Mijn gastouders waren die avond niet thuis dus ik heb ze die dag erna, nadat ze hun cadeautje hadden open gemaakt, het liedje 'sinterklaas kapoentje' geleerd. Dit was heel leuk en het klonkt heel grappig. Omdat ze hier de g-klank niet kennen slaan ze die letter gewoon helemaal over dus elk woord met een g erin klinkt heel raar, maar over het algemeen waren ze best goed.

Het weekend van 11, 12 en 13 december ging ik met een heleboel studenten die dit jaar ook in Missouri wonen naar Kansas city. Dit was heel gezellig, ik deelde een kamer met een meisje uit Duitsland en Italië. Vrijdag middag na school vertrokken we en, omdat het aan de andere kant van Missouri is, kwamen we pas 's avonds aan. Onderweg zijn we gestopt om avond te eten bij 'Taco Bell', dit is een mexicaans fastfood restaurant en is een van mijn favoriten hier. Toen we in het hotel waren deden we een voorstel rondje en gingen daarna naar onze kamer. Omdat ik en mijn kamergenoten elkaar nog niet kenden hebben we tot heel laat gekletst en zijn toen gaan slapen. Op Zaterdag hebben we 3 musea bezocht, na de 2e was het voor mij wel genoeg want ik ben niet zo'n museum liefhebber maar ondanks dat was het heel gezellig en ook wel heel interessant. De eerste twee musea waren oorlogs musea en de 3e was een museum over een boot dat was gezonken en toen weer opgegraven. Bij het 2e museum was ook een 1e wereldoorlog monument waarin je met een lift omhoog kon en dus over Kansas city uit kon kijken, dit was heel gaaf! We hadden gelunched bij Winsteads, een restaurant dat bekend staat om hun hamburgers en hun mega grote ijscoupes. 'S avonds hadden we pizza besteld als avond eten en daarna gingen we schaatsen. Zondagochtend gingen we al om 9.00 uur weer terug. Het was echt een super gezellig weekend en het was heel leuk om iedereen met een andere cultuur te leren kennen.

Met basketbal gaat het verder goed. We zijn nog steeds niet heel goed, we hebben een toernooi gehad en daarin alles verloren maar het blijft heel gezellig met iedereen!

En toen op 18 december kregen we kerstvakantie, dit betekende geen school én geen basketbal training. Ik had nu opeens heel veel vrij tijd maar het was heerlijk. Meteen de eerste zaterdag hadden we al kerst met een deel van de familie, het was Michelle's familie die ik al ontmoet had met Thanksgiving. Als diner hadden we Mexicaans, niet echt iets wat je bij kerst zou verwachten maar het was wel heel lekker. Na het eten gingen we cadeautjes doen want dat is ongeveer het belangrijkste deel van kerst hier. Ook hierbij ben ik weer heel erg verwend met vooral veel kleren. Op de avond voor kerst gingen we naar Rodney's familie en daar hadden we een soort van American party. Als cadeautjes hadden we lootjes getrokken, ik had een nichtje en ik kreeg een cadeutje van de man van een nicht, een tegoedbon voor Buckle (een kledingwinkel). De traditie bij hun is om met kerst 'stille nacht' te zingen, in het Engels maar ook in het Duits... Het was heel gezellig, vooral omdat aan deze kant van de familie ook heel veel leeftijdsgenoten zijn. Op kerstdag werden we al vroeg wakker gemaakt voor nog een lading cadeautjes. Ik had voor iedereen in mijn gastgezin ook een cadeautje gekocht en zelf kreeg ik weer veel kleren. Toen kwamen de ouders van Michelle en kregen we ook van hun nog cadeau(tjes). We waren allemaal met een budget wezen shoppen en ik wilde graag iets typisch Amerikaans dus had ik ... Cowboylaarzen gekocht. Ik vind ze zelf heel erg leuk maar het is wel even wennen omdat wij Nederlanders deze laarzen niet dragen :) Het weekend na kerst kregen we heel slecht weer en door de vele regen ook overstromingen. Gelukkig staat ons huis op een heuveltje dus hadden we er niet echt last van, maar veel wegen waren wel overstroomd en ook de wifi stopte ermee. Doordat we hierdoor niet heel veel konden doen zijn we maandag gaan bowlen met het gezin en de ouders van Michelle. Na het bowlen gingen wij, de kinderen, nog een ronde lazergamen wat heel leuk was. Ik had nog nooit gelazergamed en wist in het begin ook niet hoe ik mijn pistool moest gebruiken maar na een poosje kwam ik er achter en toen was het heel leuk! Op dinsdag zijn we naar de film 'Sisters' geweest, die was heel grappig! Woensdag en donderdag had ik weer basketbal training en donderdagavond gingen Breana en ik naar een nichtje voor nieuwjaarsavond waar we ook bleven slapen. Nieuwjaarsavond is hier helaas niet zo belangrijk en groot als het in Nederland is maar het was alsnog heel gezellig. We hadden pizza besteld en gewoon lekker gerelaxed en tv gekeken. Om half 1 gingen we al naar bed, ze doen hier namelijk niet aan een nieuwjaarsborrel of vuurwerk afsteken dus dat is wel jammer. Vrijdag was een rustige dag en 's avonds ging ik naar een vriendin voor een movienight.

Vandaag is alweer de laaste dag van de kerstvakantie want morgen begint het gewone schoolleven weer. Tot nu toe staat er nog niet heel veel bijzonders op de planning voor januari maar ik weet zeker dat ik wel iets typisch Amerikaans meemaak waar ik jullie in m'n volgende blog over kan vertellen!

Liefs Rachel

The world is a book and those who do not travel read only one page...

Reacties

Reacties

Leon Brinkhof

Hoi Rachel, allereerst natuurlijk HAPPY NEW YEAR
En ik heb weer genoten van je leuke verhaal. Als ik het zo lees ben je lekker gewend daar in Amerika en heb je al net zoveel slaapfeestjes met vriendinnen en familie als hier in Nederland, leuk hoor!!!!
Geniet van alle bijzondere momenten die er vast en zeker nog gaan komen en ik wacht weer op een nieuw verhaal daarover om met je mee te genieten xxx veel plezier

Oma Luiten

Rachel
Bedankt voor de leuke verhalen,zo blijf ik op de hoogte.

Groetjes en een goed nieuwjaar.

Oma

Rachel

Hoi!

Bedankt voor jullie reactie en ook een heel gelukkig 2016 gewenst!!

Liefs Rachel

Iris

Lieve Rachel,

Allereerst een gelukkig 2016, waarin je hopelijk ingeloot wordt voor je studie in Amsterdam.
Wat een gezellig verhaal, je bent al op en top Amerikaans!
Zo te lezen ben je ook helemaal op je plek daar.
Tot het volgende verhaal, veel liefs, Iris

Rachel

Hoi!

Jij ook een gelukkig 2016!! Jaa dat hoop ik ook!

Liefs Rachel

Ria Koetsier

Hoi Rachel, het is een beetje late reactie op je blog, maar op de een of andere manier zie ik het niet op facebook en ook krijg ik geen mail hiervan binnen, terwijl ik mij wel had aangemeld. Maar ik vind het erg leuk om te lezen hoe het je vergaat in Amerika. je klinkt al alsof je goed gewend bent. Geniet er nog lekker van en ik zie je volgende blog wel weer een keertje verschijnen en hoop dan iets eerder te reageren. Lieve groet, Ria

Rachel

Hoi,

Bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken of je e-mailadres in de mailing lijst staat. Ik las dat jullie reis ook goed gaat!

Groetjes Rachel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active