High school year Missouri

Een hele boel typisch Amerikaanse ervaringen!

Hoihoi,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat ik weer een blog heb geschreven. Ik zal beginnen waar ik in mijn laatste blog gebleven ben, dat was het einde van Augustus.

Zondag 6 september gingen we met de boot van vrienden van m'n gastgezin naar de Mississippi rivier. Ergens midden in de rivier was een droog stuk land waar we aan hebben gelegd, daar waren een heleboel andere mensen die we kenden en ook een aantal van mijn school. We hebben hier lekker genoten van de zon, gekletst, gezwommen en we zijn nog steeds in Amerika dus natuurlijk was er een heleboel te eten en een barbeque. Nadat we avond hadden gegeten gingen we met de boot een stukje verder de rivier op om te gaan waterskieen. Dat was zo ontzettend gaaf!! In het begin lukte het niet echt en viel ik telkens maar na een pauze waarin Giovanni het probeerde, ging het opeens veel beter en het is me zelfs gelukt om een poosje te blijven staan. Toen we terug gingen naar het eilandje moesten we alweer opruimen om terug te gaan naar huis, maar het was een super leuke, geslaagde dag!

Toen was er een paar dagen niet heel veel bijzonders, zeker niet saai maar ook niet echt iets speciaals. Elke dag naar school en volleybal training en af en toe een wedstrijd, het typische leven van een High school student.

En toen was de dag van de bruiloft, 19 september. In de ochtend werd ik opgehaald door mn gasttante en gastoma om naar een andere oma te gaan waar de bruid en alle bruidsmeisjes ook waren. Hier hebben we ons haar en make-up gedaan en natuurlijk genoten van een heerlijk lunch. Toen gingen we door naar de kerk voor de ceremonie, dit was heel mooi om mee te maken! Toen dit afgelopen was gingen we voor een korte tijd naar huis en daarna gingen we naar een hal waar het feest en het diner was. In het geheel leek het best wel op een Nederlandse bruiloft maar toch was het super leuk om dit ook een keer in Amerikaanse stijl mee te maken.

De week erna was Homecoming spiritweek. Elke dag was er een ander thema en gingen we naar dat thema verkleed naar school. Het hoofdthema was superhelden en de superheld van de seniors was The Flash. Het jaar (freshman, sophomores, juniors of seniors) die de meeste punten had gehaald won de spirit week. Je kon punten krijgen door onder andere het aantal studenten dat verkleed was per dag, het versieren van een deel van de school naar de superheld van jou jaar en voor het maken van een paradewagen. Vrijdag, de laatste dag van de spiritweek, was er een verkort lesrooster en aan het einde van de schooldag was er een assembly. Hier werden allerlei optredens gedaan, spellen gespeeld tussen de verschillende jaren voor punten en alle sporters werden per sport genoemd. Ook moest elk jaar een dans maken waar we ook weer punten voor konden krijgen. De punten die we bij de assembly hadden verdiend werden bij de andere punten van de week opgeteld en zo werd uiteindelijk de winnaar bepaald, dit waren de juniors. Wij, de seniors, zijn 2e geworden. Het was heel gaaf om de echte Amerikaanse schoolspirit mee te maken, iedereen is hier echt super fanatiek. Zaterdag was eerst sochtends de parade waarbij alle schoolclubs, sporten en jaren een eigen wagen hadden gemaakt. 'S middags was de homecoming football game, deze verloren we maar toch was het heel leuk en er waren heel veel mensen. Daarna gingen we naar huis om ons klaar te maken voor de homecoming dans en foto's. Voor de foto's gingen we naar een vriendin van m'n gastbroer waar alle andere vrienden van hem ook waren. Dit was heel gezellig en toen de foto's klaar waren gingen we door naar school voor de dans. Dit was om 19:00 uur. Het feest duurde tot 22:00 uur maar wij gingen al om 21:00 weg en gingen toen naar een ander meisje waar een kampvuur was. Hier hebben we de hele avond gezeten en naar muziek geluisterd. Ook bleven we hier met z'n alle slapen. Het was echt een super leuke week en ik ben weer een typisch Amerikaanse ervaring rijker!

Hierna was er voor 2 weken weer niet heel veel bijzonders, maar op zaterdag 10 oktober had ik met mijn volleybal team een toernooi, we hadden het gehaald tot de finale. In de finale speelden we tegen Warrenton en het was dan ook een heel gevecht maar uiteindelijk hadden wij gewonnen en waren dus de winnaars van het toernooi. Dit was een ontzettend leuke dag. Dinsdag 13 oktober had ik mijn laatste volleybal wedstrijd. Ook was het die avond seniornight voor volleybal. Hierbij worden alle seniors die volleybal spelen erkent waarbij wordt verteld wat hun plannen zijn voor het volgende jaar en krijgen ze cadeautjes van de andere spelers. Omdat ik ook een senior ben dit jaar mocht ik hier ook aan meedoen en dat was echt super leuk! Dit was mijn laatste keer volleybal in Amerika en dat vind ik echt ontzettend jammer, maar ik heb ook heel veel zin om iets nieuws te gaan proberen, namelijk basketbal.

Omdat ik nu geen training heb tot het basketbal seizoen begint kan ik elke dag meteen naar huis en ik moet toegeven dat het best lekker is om even wat meer vrije tijd te hebben. Van 16 t/m 20 oktober had ik herfstvakantie waarin we vooral veel hebben gerelaxed. Wel hebben we het hek van de veranda van m'n gastoma's huis geschilderd dus die ziet er nu weer helemaal mooi uit. Afgelopen zaterdag zijn we eerst naar de volleybal wedstrijd van het varsity team geweest, dit was een belangrijke wedstrijd maar helaas verloren ze hem waardoor ze niet door gingen naar de volgende ronde. Maar dat ze zo ver waren gekomen was al een hele prestatie want dat was niet meer gebeurd sinds 31 jaar! Na de volleybal wedstrijd gingen we naar m'n gast oma. Daar was een soort van pre-halloween feest. We gingen niet verkleed maar er waren allemaal verschillende soorten soepen en toetjes en na het avondeten gingen de kinderen/tieners nep pompoenen uitsnijden en daarna hadden we een kampvuur gemaakt waar we smores (marshmallows met chocolade tussen twee bescuitjes) en hotdogs hebben gegeten. Het was alleen, ondanks het kampvuur, best welk koud en iedereen was moe dus we gingen al vroeg weer naar huis. Hier zijn we lekker op de bank gekropen en hebben de film 'The other women' gekeken.

Dit was mijn blog van de afgelopen tijd, ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen! De komende tijd zal in het thema staan van... Mijn verjaardag, halloween en de start van het basketbal seizoen.Ik hoop dat ik mijn volgende blog iets sneller kan schrijven zodat ik wat vaker maar wat kortere blogs kan gaan schrijven.

Veel liefs Rachel

THE WORLD IS A BOOK AND THOSE WHO DO NOT TRAVEL ONLY READ ONE PAGE...

Reacties

Reacties

Siebe

Geniet ervan Rachel, heel leuk om je avonturen te lezen!

Groet, Siebe

Oma Luiten

Leuk verhaal.
Nogmaals gefeliciteerd
Groetjes Oma

Henk en Thea Top

Wat maak je veel leuke en bijzondere dingen mee! Gefeliciteerd met je verjaardag. We hopen dat dit ook een hele leuke dag wordt.
Liefs uit Barneveld

Ria en Peter

Hoi Rachel, erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en happy halloween.
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active