High school year Missouri

Augustus, de eerste maand

Hi everybody!

Inmiddels ben ik alweer meer dan een maand in Amerika, de tijd vliegt! Dinsdagavond 11 augustus gingen we naar de school zodat iedereen een keer een doorloop van zijn rooster kon doen. De leraren vertelden wat over het vak en zichzelf in een korte tijd en dan ging je door naar je volgende les. Na de uitleg van het vak gym had ik besloten dat ik het toch niet zag zitten om elke dag gym te hebben en ook nog 2,5 uur volleybal training dus heb ik mijn rooster een beetje veranderd, dit is mijn rooster:

- Forensics

- Beginners gitaar (semester 1) & business retail management (semester 2)

- Antatomy en physiology

- Mentoruur

- Natuurkunde

- Spaans 1

- Amerikaanse geschiedenis

- Engels 4

Woensdagavond zijn we naar een baseball game van de Cardinals geweest. Dat was echt super gaaf! De sfeer is zo leuk, iedereen draagt een Cardinals shirt en er is muziek. Gelukkig wonnen we en daarom was er op het einde ook nog vuurwerk.

En toen was de grote dag, de eerste schooldag... Ik was ontzettend zenuwachtig, maar iedereen was heel aardig en geïnteresseerd dus dat was heel fijn! Alles is heel anders en heel erg wennen. Zo zijn de (echt Amerikaanse) kluisjes in het begin praktisch onmogelijk om open te krijgen, maar gelukkig hielp een meisje van volleybal me. Gelukkig is de school niet zo groot want ik had nu zelfs moeite om m'n lokalen te vinden. Ook vond ik het in het begin heel erg wennen dat ik elke dag hetzelfde rooster heb. Maar aan al die dingen ben ik ondertussen gewend. Ik ben al 2 keer naar een Football game geweest. Ik snap er helemaal niks van maar het is erg leuk om te zien en om de school spirit mee te maken. Volleybal gaat al steeds beter. We hebben 2 wedstrijden gehad waarvan een gewonnen en een verloren maar degene die we hebben gewonnen was belangrijk en de andere niet zo. 30 augustus had ik mijn eerste Amerikaanse sleepover bij een vriendin. We hebben ons haar en make-up gedaan en pizza gegeten en natuurlijk gekletst over van alles en nog wat. Daarna hebben we in bed nog een afleveringen van the vampire diaries gekeken en zijn toen gaan slapen. De ochtend daarna zijn we naar de kerk geweest en daarna naar de mall om te shoppen. Ik heb een jurk gekocht voor de bruiloft van volgende week en voor homecoming dat ook al over 2 weken is.

Ik hoop snel weer wat te kunnen schrijven om jullie op de hoogt te houden!

Liefs Rachel

DE WORLD IS A BOOK AND THOSE WHO DO NOT TRAVEL ONLY READ ONE PAGE...

Reacties

Reacties

Iris

Lieve Rachel,

Wat een gezellig verhaal! Zo te lezen raak je al aardig ingeburgerd in de VS.
Sport is echt belangrijk volgens mij , veel meer dan in Nederland.Je wordt nog een hele goeie volleybalster in dit jaar.
Succes met alles, liefs, Iris

Rachel

Hi Iris,
Jaa sport is hier inderdaad heel belangrijk. Dankjewel!! :)
Liefs Rachel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active