High school year Missouri

Verjaardag, Halloween, Basketbal en Thanksgiving

Hoihoi allemaal,

Het plan om wat vaker een verhaal te schrijven is duidelijk mislukt, maar hier is dan toch mijn blog van de maand november. Deze maand is ontzettend snel gegaan. In het algemeen is er niet heel veel gebeurd maar wel een paar grote dingen waar ik graag wat over wil vertellen.

Als eerste was op 30 oktober mijn verjaardag, het was de laaste schooldag voor halloween dus we hadden in twee lessen een 'party'. Dit is wat wij Nederlanders een 'American party' noemen. Iedereen neemt wat te eten mee en in plaats van les ga je eten, typisch Amerikaans dus. Dit was natuurlijk heel leuk omdat het ook mijn verjaardag was. Ik had gelukkig nog geen basketbal training want dat begon pas die maandag na het weekend. Toen ik thuis kwam had ik even niks dus toen heb ik geskyped met mn ouders, zus en oom en tante en toen heb ik ook het pakket met cadeautjes geopend met een heleboel leuke EN lekkere dingen erin. Daarna gingen we met m'n gast opa en oma's en een tante en natuurlijk mijn gastgezin naar een mexicaans restaurant. Dit was heel lekker en gezellig en daar kreeg ik ook van hun nog een cadeautje. Het was een hele gezellige dan en ik ben zoals jullie kunnen lezen goed verwend.

De dag erna was het halloween. Dit was helaas niet zo bijzonder als ik had verwacht maar het was wel gezellig. Eerst ging ik met mn gastmoeder en gastzusje winkelen in de shoppingmall. De winkels hier gaven aan verklede kinderen snoep dus het was overvol met kinderen in halloweencostuums dit was heel leuk om te zien en gaf echt een halloween gevoel. 'S avonds hadden we niet heel veel te doen dus toen zijn we naar mn gastoma gegaan en hebben daar een pompoen uitgesneden. de rest van de avond hebben we gewoon lekker tv gekeken en gerelaxed.

De week erna begon basketbal training. En in plaats van 5 dagen per week 2.5 uur per dag zoals het was met volleybal hebben we nu 6 dagen per week 2 uur per dag trainen. Het is heel veel rennen en dus ook heel vermoeiend. Maar het is heel gezellig. Ik zit natuurlijk in het laagste team maar ik heb een heel leuk team en de meiden zijn ontzettend aardig. Ik denk dat ik volleybal wel een leukere sport vind maar ik heb met basketbal meer plezier met het team. We zijn niet zo goed en hebben tot nu toe nog maar 1 wedstrijd gewonnen maar dat verpest de sfeer in het team gelukkig totaal niet.

Op 26 november was het Thanksgiving. Een dag dat oorspronkelijk gaat om de pelgrims en het dankbaar zijn voor alles wat je hebt maar wat tegenwoordig vooral in het teken staat van heel veel eten en bij je familie zijn. Dit was dus ook precies wat wij hebben gedaan. We gingen eerst rond 12.00 uur naar de familie van mijn gastvader waar we het orginele thanksgiving eten gingen eten, namelijk kalkoen en heel veel soorten gestampte aardappelen. Het was heel gezellig maar om 2 uur gingen we al door naar naar de familie van mijn gastmoeder waar we eerst gewoon hebben gerelaxed, tv gekeken en gekletst. Er waren 4 andere leeftijdgenoten dus dat was heel gezellig. Toen gingen we voor de tweede keer het orginele thanksgiving eten eten. Ik zat al na niet al te veel eten vol maar heb er met moeite nog een lekker stuk chocolade cheesecake in kunnen krijgen. Na het eten gingen we spelletjes spelen en wiien. Het was een hele geslaagde dag en een super gave Amerikaanse ervaring.

Dit was mijn blog over de maand november en ik zal proberen om dit weekend nog mijn blog over december te schrijven want dat was een hele drukke maar leuke maand.

Liefs Rachel

The world is a book and those who do not travel read only one page...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active