High school year Missouri

New York en de eerste week

Woensdagochtend 29 juli vertrok ik, na afscheid te hebben genomen :(, om kwart over negen naar New York om mijn high school avontuur te beginnen. Dit betekende vroeg uit bed om naar Schiphol te gaan. De vlucht duurde ongeveer 8,5 uur, maar er werd goed voor ons gezorgd en alles verliep goed. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in New York moesten we in een hele lange rij staan om door de douane te komen. Toen eindelijk iedereen er doorheen was gingen we onze bagage halen en naar de bus om vervolgens naar de eerste echte shopping mall te gaan. We hebben daar wat gedronken en gekletst en zijn toen naar het hotel gegaan. Iedereen kreeg een kamer en 3 kamermaatjes aangewezen en toen we een beetje gesetteld waren zijn we met (bijna) iedereen gaan zwemmen. Eten stond om 9 uurop de planning maar tegen die tijd sliep bijna iedereen al dus dat hebben we maar geskipped. De twee dagen daarna zijn we New York city ingegaan en hebben daar een onwijs leuke tijd gehad! Dit was ons schema van New York.

NYC DAY 1:
- Times Square
- Fifth avenue
- Lunch van City Kitchen
- Central Park
- China town
- Soho
- Brooklyn bridge
- Dinner at Hard Rock Cafe
- Top of the Rock
NYC DAY 2:
- Statue of Liberty met de rondvaartboot
- 9/11memorial
- Lunch at Essex
- Coney Island
- Dinner at Spumoni
- Brooklyn Bridge by sunset
- Washington square park
Zaterdagochtend 1 augustus ben ik doorgevlogen naar St. Louis waar mijn gastgezin en gastopa en oma op me stonden te wachten. Ik was natuurlijk ontzettend zenuwachtig. Alles is nog heel erg wennen, het is hier echt typisch Amerikaans. Ik heb een hele leuke (en vermoeiende) eerste week gehad.
Zaterdag had ik meteen een verjaardag en heb dus ook meteen de hele familie ontmoet. Zondag was een rustige dag, we hebben een beetje gewinkeld en 's avonds lekker gebarbecued. Maandagochtend ben ik met mijn gastzusje (Bre) meegegaan naar haar softbal training om te kijken of het me leuk leek om te doen, ik vond het heel leuk maar na de volleybal training waar ik dinsdag heen ben geweest heb ik toch voor volleybal gekozen. We zijn meteen dinsdagmiddagde spullen gaan kopen die ik nodig heb voor volleybal. Woensdag had ik mijn eerste echte volleybal training, het was een try-out om te kijken in welk team iedereen hoort. Er zijn 3 teams: varsity (hoogste), JV (2e) en C (laagste). Ik zit in het C team, wat ik ook al wel had verwacht. De trainingen zijn heel zwaar, ze duren 2-3 uuren we doen best wel veel conditie en spier oefeningen. Ik ben blij dat ik een weekend vrij had waarin ik kon uitrusten. Donderdag had ik weer training en 's avonds hebben we de film 'Without a paddle' gekeken. Vrijdag had ik eerst een senior oriëntatie waarin ik mijn officiële rooster heb gekregen en mijn school foto heb laten maken, ook heb ik geleerd hoe ik mijn locker open moet maken, dat is echt lastig! Na de oriëntatie ben ik met mijn gastbroers (Bailey en Giovanni) en een vriend van Bailey naar een restaurant gegaan waar we een echte Amerikaanse hamburger (mijn eerste) hebben gegeten en pool hebben gespeeld (1 gewonnen en 1 verloren). Daarna zijn we naar een andere vriend gegaan om FIFA te spelen, ik heb alleen gekeken want ik ben daar verschrikkelijk slecht in. Om 3 uurhad ik weer volleybal training en daarna hebben we gewoon lekker op de bank gehangen.
Ik heb dus al aardig wat gedaan in de afgelopen week. Voor deze week staat er ook al best wat op de planning, donderdag begint school maar daar vertel ik in mijn volgende blog over.
Liefs,
Rachel
THE WORLD IS A BOOK AND THOSE WHO DO NOT TRAVEL READ ONLY ONE PAGE...

Reacties

Reacties

Nel Luiten

Wat een leuk verhaal, ik vind het leuk om op de hoogte te blijven. Geniet er van. Groetjes Oma

Leon Brinkhof

Hoi Rachel, wat heb je al veel beleefd de afgelopen 2 weken. Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is, zoveel nieuwe indrukken maar wel super mooi/leuk!
Als je terug bent in Nederland wil je vast niet meer bij ons
volleyballen want dan ben je er een ster in en kun je zo naar het 1ste van SSS ????. Ik wens je heel veel plezier met alles en ben al weer benieuwd naar je volgende blog.
groetjes Leon en een poot van Nora ????

Iris

Hoi Rachel,

Wat leuk om te lezen wat je allemaal gezien en gedaan hebt.
Ik vind het onwijs moedig van je en met die vrienden komt het wel goed, heeft gewoon effe tijd nodig om aan elkaar te wennen. Liefs en tot de volgende blog. Iris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active